Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok
Erik Biroš
Miesto podnikania: Javorinská 38, 080 01 Prešov
IČO: 48 076 384, DIČ: 1076817346
Živnostenský register, číslo: 750-44499
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
1.1 Obchodník ponúka na internetovej stránke www.drevowintage.sk tovar, ktorý si zákazníci kupujú na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku.
1.2 Predaj tovaru je upravený vo
Všeobecných obchodných podmienkach obchodníka (ďalej len "VOP"),
pričom tento reklamačný poriadok nadväzuje a dopĺňa VOP.
1.3 Tento reklamačný poriadok popisuje
postup medzi kupujúcim a obchodníkom v prípade vád tovaru, ich
uplatnenia a nárokov, ktoré z nich plynú.
1.4 Kupujúci je povinný sa oboznámiť
s VOP a reklamačným poriadkom ešte pred zaslaním objednávky tovaru.
Zaslaním objednávky tovaru kupujúci vyjadruje súhlas s týmto reklamačným
poriadkom.
1.5 Ako doklad o kúpe slúži zákazníkovi nákupný doklad (faktúra).
1.6 Tento reklamačný poriadok sa
nevzťahuje na nákup tovaru podnikateľmi, ktorí kupujú tovar v rámci
svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Práva a povinnosti
obchodníkaa kupujúceho - podnikateľa týkajúca sa vád tovaru sa
spravuje Obchodným zákonníkom SR.
2. ZÁRUKA
2.1 Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim a je v trvaní 24 mesiacov.
2.2 Obchodník môže záručnú dobu
predĺžiť. Ak v záručnom liste alebo na faktúre nie je vyznačená iná
záručná doba, platí zákonom stanovená lehota 24 mesiacov.
2.3 Reklamácie sa počas zákonnej
záručnej lehoty riadia Občianskym zákonníkom s prihliadnutím na
ustanovenia tohto reklamačného poriadku. Počas predĺženej záručnej
lehoty sa postupuje výlučne podľa tohto reklamačného poriadku.
2.4 V prípade predaja tovaru, ktorý je
predávaný ako zľavnený, ak je kupujúcim spotrebiteľ a ak ide o veci
použité, obchodník nezodpovedá za chyby zodpovedajúce miere používania
alebo opotrebovania, ktoré mal tovar pri prevzatí kupujúcim. Práva zo
zodpovednosti za chyby tovaru zaniknú, ak neboli uplatnené do 24
mesiacov odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim. Obchodník môže túto
lehotu dohodou skrátiť, nie však na menej ako 12 mesiacov, pričom táto
skrátená lehota musí byť uvedená na doklade o predaji tovaru. U tovarov
predávaných so zľavou z dôvodu chyby, poškodenia či nekompletnosti sa
záruka nevzťahuje na chyby, kvôli ktorým bola zľava poskytnutá.
2.5 Práva kupujúceho zo zodpovednosti
za vady tovaru, pre ktorú platí záručná lehota, zaniknú, ak nebudú
uplatnené v záručnej dobe.
3. ZÁRUČNÉ PODMIENKY
3.1 Obchodník zodpovedá za to, že
tovar má pri predaji stanovenú akosť, množstvo, mieru a hmotnosť. Tovar
musí byť bez vád a musí zodpovedať platným technickým normám.
3.2 Obchodník zodpovedá za vady,
ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim a za vady, ktoré sa
vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe.
3.3 Záruka sa nevzťahuje na vady
vzniknuté nesprávnym použitím tovaru alebo z dôvodu vyššej moci,
živelnej udalosti a pod. ani na prípadné škody v dôsledku toho
vzniknuté. Záruka sa nevzťahuje ani na vady vzniknuté zlou obsluhou,
neodborným, alebo neprimeraným zaobchádzaním a použitím a inštaláciou,
na ktoré nebol dodaný tovar určený. Ďalej sa záruka nevzťahuje na
poškodenia vzniknuté mechanickým poškodením tovaru, používaním tovaru v
nezodpovedajúcich podmienkach, ak bol tovar poškodený nadmerným
zaťažovaním alebo v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo
všeobecnými princípmi a vykonaním nekvalifikovaných zásahov či zmenou
parametrov.
3.4 Doba od uplatnenia práva zo
zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci bol povinný vec prevziať,
sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť
záručná doba znova od prevzatia nového tovaru.
3.5 Kupujúci je povinný bezprostredne
pri dodaní prekontrolovať stav zásielky a tovaru. Kupujúci je oprávnený
odmietnuť prevzatie zásielky v prípade, že zásielka je neúplná alebo
poškodená. Ak takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme,
je nevyhnutné poškodenie spísať v preberacom protokole prepravcu.
3.6 Neúplnú alebo poškodenú zásielku je
potrebné okamžite oznámiť e-mailom na adresu: drevowintage@gmail.com,
spísať s dopravcom zápis o škode a tento bez zbytočného odkladu zaslať
e-mailom alebo poštou obchodníkovi.
3.7 Miestom pre uplatnenie reklamácie je adresa podnikania obchodníka: Erik Biroš, Javorinská 38, 080 01 Prešov.
3.8 Kupujúci je povinný bez zbytočného
odkladu chybný tovar na reklamáciu zaslať riadne zabalený a označený
prepravnou službou na adresu obchodníka. Balík musí obsahovať
kompletný reklamovaný tovar, kópiu reklamačného protokolu, podrobný
popis chyby tovaru a kontaktné údaje na kupujúceho.
3.9 Platnosť záruky kupujúci potvrdí predložením nákupného dokladu (faktúry).
3.10 Obchodník má právo odmietnuť
prijať tovar na reklamáciu v prípade, ak reklamovaný tovar je značne
znečistený alebo nespĺňa základné predpoklady pre hygienicky bezpečné
nakladanie s tovarom.
4. SPÔSOB VYBAVENIA REKLAMÁCIE
4.1 Ak ide o vadu, ktorú je možné
odstrániť, má kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne
odstránenie. O spôsobe odstránenia vady rozhodne obchodník a je
povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
4.2 Kupujúci môže namiesto odstránenia
vady požadovať výmenu tovaru, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané
náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
4.3 Obchodník môže vždy namiesto
odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu
nespôsobí závažné ťažkosti.
4.4 Ak ide o vadu, ktorú nemožno
odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako
tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na
odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí).
4.5 Kupujúci má právo na výmenu tovaru
alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí) aj vtedy, ak ide
síce o odstrániteľnú vadu, ak však kupujúci nemôže pre opätovné
vyskytnutie sa vady po jej odstránení tovar riadne užívať.
4.6 Ak ide o neodstrániteľnú vadu,
ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má kupujúci právo na
primeranú zľavu z ceny výrobku.
4.7 Ak má kupujúci právo na výmenu
tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí), záleží na
kupujúcom, ktoré z týchto práv si uplatní. Po uplatnení voľby však už
nemôže túto voľbu sám jednostranne zmeniť.
4.8 Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, obchodník je povinný poučiť ho o jeho právach podľa vyššie uvedeného postupu.
4.9 Na základe rozhodnutia
spotrebiteľa, ktoré z práv si spotrebiteľ uplatňuje, je obchodník
povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa možnosti ihneď, v
zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité
technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie.
4.10 Po určení spôsobu vybavenia
reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno
reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať
dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Za vybavenie reklamácie sa považuje:
a) odovzdanie alebo odoslanie nového
alebo opraveného tovaru kupujúcemu, príp. doručenie informácie, že je
tovar pripravený na vyzdvihnutie,
b) odoslanie finančných prostriedkov
zodpovedajúcich zľave z ceny tovaru alebo vrátenej kúpnej cene
kupujúcemu, príp. odoslanie informácie pre kupujúceho, že príslušná suma
je pre neho pripravená na vyzdvihnutie.
Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo
na výmenu tovaru za nový tovar.
4.11 Ak spotrebiteľ reklamáciu tovaru
uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže obchodník vybaviť
reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na
výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu
nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným
posúdením. Obchodník je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu
odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do
14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
4.12 Ak spotrebiteľ reklamáciu uplatnil
po 12 mesiacoch od kúpy a obchodník ju zamietol, je obchodník
povinný v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ
zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak je tovar zaslaný na odborné
posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky
ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša obchodník bez
ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným
posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu
uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba
neplynie. Obchodník je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo
dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné
posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady.
Znova uplatnenú reklamáciu už nie je možné zamietnuť.
4.13 Ak spotrebiteľ zašle tovar na
odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj
všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša vždy
obchodník, teda počas celej dĺžky záručnej doby bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia. Ak je však tovar zaslaný na odborné posúdenie inej
ako určenej osobe, teda znalcovi alebo autorizovanej, notifikovanej
alebo akreditovanej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky
ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady je obchodník povinný
uhradiť spotrebiteľovi iba v prípade, ak odborné posúdenie preukáže
zodpovednosť obchodníka za reklamovanú vadu, a to v lehote do 14 dní
odo dňa znova uplatnenia reklamácie.
4.14 Obchodník je povinný pri
uplatnení reklamácie vydať zákazníkovi potvrdenie - kópiu reklamačného
protokolu. V tomto potvrdení musí byť okrem kontaktných údajov
obchodníka a spotrebiteľa uvedený popis vady, spôsob, akým
spotrebiteľ požaduje vybaviť reklamáciu, čiže opravu, výmenu, odstúpenie
od zmluvy alebo zľavu z kúpnej ceny, v závislosti od charakteru vady a
dátum uplatnenia reklamácie.
4.15 Ak je reklamácia uplatnená na
diaľku, napr. telefonicky, obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení
reklamácie doručiť spotrebiteľovi čo možno najskôr, najneskôr však
spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení
reklamácie nie je potrebné doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť
preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom, napr. e-mailom.
4.16 Obchodník je povinný o vybavení
reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Týmto písomným dokladom je kópia reklamačného protokolu s
vyplnenou kolónkou vybavenie reklamácie, list obsahujúci písomné
vyrozumenie o vybavení reklamácie, sms správa alebo e-mailová správa
obsahujúca informáciu o vybavení reklamácie s písomným potvrdením o jej
odoslaní.
4.17 Po vybavení oprávnenej reklamácie
sa záručná doba predlžuje o dobu trvania reklamácie. V prípade
neoprávnenej reklamácie sa záručná lehota nepredlžuje. Ak bola
reklamácia vybavená výmenou, je ďalšia prípadná reklamácia považovaná za
prvú reklamáciu tohto tovaru.
5. SÚČINNOSŤ KUPUJÚCEHO
5.1 Kupujúci je povinný poskytnúť
obchodníkovi bezodkladne potrebnú súčinnosť k overeniu existencie
reklamovanej vady a k jej odstráneniu.
5.2 Kupujúci je taktiež povinný dodať
tovar pri uplatnení reklamácie čistý, v riadnom obale v súlade s
hygienickými predpismi alebo obecnými hygienickými zásadami
a v kompletnom stave.
5.3 Kupujúci si je povinný vyzdvihnúť tovar zo záručnej opravy najneskôr do jedného mesiaca od vyrozumenia o jej vykonaní.
6. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
6.1 Tento reklamačný poriadok je platný od 1.7.2024.
6.2 Obchodník si vyhradzuje právo
zmeniť reklamačný poriadok bez predchádzajúceho upozornenia umiestnením
jeho nového znenia na svojich internetových stránkach.
6.3 Kupujúci pri odoslaní objednávky tovaru potvrdzuje súhlas s týmto reklamačným poriadkom.